بیمارستان بین المللی در قم ساخته می گردد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، ابوالفضل ایرانی خواه در نشست خبری که ظهر سه شنبه در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار گردید، ضمن تبریک قرار دریافت در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: در حالی به استقبال جشن 40 سالگی انقلاب می رویم که در روزگار خاصی هستیم و خباثت دشمنان به اوج خود رسیده اما با تمام ترفندهایی که می زنند ولی نمی توانند پیروز شوند به بدنه نظام اسلامی ایران ضربه بزنند.

بیمارستان بین المللی در قم ساخته می گردد

وی با بیان اینکه ایران اسلامی بعد از پیروزی انقلاب در حوزه بهداشت و درمان توانست پیشرفت چشمگیری داشته باشد، توضیح داد: در سال های 56 و 57 کشور ما در صندلی دنیای از نظر پزشکی و آموزش پزشکی به عنوان یک کشور توسعه نیافته در کنار کشورهایی مانند اتیوپی و پاکستان قرار داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه در حوزه سلامت و آموزش پزشکی در سال 97 در سه عرصه آموزش پزشکی، بهداشت و درمان به شاخص های قابل قیاس با کشورهای توسعه یافته دنیا به دست آورده ایم، اعلام کرد: کشورهایی مانند پاکستان و هند در خیلی از عرصه ها نسبت به گذشته پیشرفت داشتند ولی به شاخص هایی که ایران دست یافته نتوانستند دست پیدا نمایند.

وی با بیان اینکه در محافل علمی دنیا با افتخار وارد می شویم، بیان کرد: از نظر علمی پس از انقلاب چنان پیشرفت کردیم که امروز با کمبودی روبرو نیستیم.

ایرانی خواه با اشاره به اینکه در گذشته مردم برای درمان به خارج از کشور سفر می کردند، گفت: اما در حال حاضر چنین مسئله ای وجود ندارد و مردم برای سخت ترین عمل ها در ایران مورد جراحی قرار گرفته و درمان می شوند.

قم یکی از 7 استان برتر در کاهش مرگ و میر نوزادان

وی جراحی پیوند اعضا در ایران را مورد اشاره قرار داد و گفت: این نوع جراحی در دنیا بسیار شاخص است و ما این عمل را با پیروزیت انجام می دهیم و فردی که دچار مرگ مغزی شده و امید به حیات وی وجود ندارد، بسیاری از اعضای آن اعم از قرنیه، کبد، قلب و... به بیمارانی که نیازمند این اعضا هستند پیوند داده می گردد و با مرگ یک نفر چندین نفر به زندگی برمی گردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: در گذشته از هزار کودکی که زنده از مادر متولد می شدند، 50 کودک نمی توانستند تولد یک سالگی خود را ببینند ولی اکنون از نظر شاخص مرگ مادر و فرزند به رتبه های خوبی دست یافتیم و به دنبال این هستیم که در آینده ای نزدیک به صدر برسیم. در این راستا باید اذعان کرد که استان قم در سال گذشته یکی از هفت استانی بود که توانست در کاهش میزان مرگ و میر نوزادان برجسته گردد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ریزی و چشم انداز آینده در کوشش هستیم همان گونه که از نظر شاخص میزان مرگ مادر و فرزند در منطقه شاخص هستیم خودمان را به سطح کشورهایی مانند ژاپن برسانیم.

سال 1400 به مرجعیت علمی دنیا می رسیم

ایرانی خواه با بیان اینکه در حوزه آموزش رهبر معظم انقلاب، هدفی را برای ما تبیین و ابلاغ نموده است، گفت: رسیدن ایران به مرجعیت علمی هدفی است که رهبر انقلاب برای حوزه آموزش تبیین نموده است و ما نیز در این راستا مدعی هستیم سال 1400 به مرجعیت علمی دنیا دست خواهیم یافت.

وی با اشاره به وضعیت مراکز درمانی قم در سال های 56 و 57 اشاره و اعلام کرد: تعداد محدودی مراکز درمانی در قم وجود داشت که مانند ادارات تا ظهر بیشتر فعالیت نمی کردند و سپس تعطیل می شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: امروز در شاخص های بیمارستانی بیش از 2 هزار تخت بیمارستانی داریم و در کوشش هستیم در سال 1400 از نظر درمانی قم به عنوان شاخص شناخته گردد.

وی از احداث یک بیمارستان بین المللی در قم اطلاع داد و گفت: این بیمارستان به منظور توریسم درمانی در قم احداث می گردد و می توانیم پذیرای بیماران خارجی باشیم.

ایرانی خواه با اشاره به اینکه احداث دانشکده علوم پزشکی به دستور بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در طول سال های نخستین جنگ در کشور صادر شد، گفت: سال 75 نخستین دانشکده پرستاری و سال 80 دانشگاه علوم پزشکی در قم ایجاد شد.

تشکیل پرونده سلامت برای یک میلیون و 100 هزار نفر در قم

وی در بخش دیگری از سخنان خویش افزود: طرح تحول سلامت در قم بسیار پیروز عمل کرد و توانست برای جمعیت یک میلیون و 100 هزار نفر از آمار جمعیتی یک میلیون و 400 هزار نفری در استان قم پرونده سلامت تشکیل دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد: پیش از این در قم حدود 40 مرکز و پایگاه بهداشت وجود داشت که به مادران و بانوان باردار خدمات محدودی را ارائه می کرد ولی با اجرای طرح تحول سلامت در قم 180 مرکز و پایگاه با خدمات بسیار گسترده تر مشغول فعالیت شدند که بنا بر سیاست های اعتباری بعضی از مراکز با یکدیگر ادغام شدند تا بتوانند خدمات بیشتری ارائه نمایند.

وی با بیان اینکه به زودی نظام ارجاع در ادامه طرح تحول سلامت اجرا می گردد، گفت: امیدواریم بتوانیم به عنوان نخستین استان نظام ارجاع را به صورت کامل اجرا کنیم.

ایرانی خواه گفت: برای اجرای نظام ارجاع باید پزشکان خانواده در سطح کشور تربیت شوند تا سکان این طرح به دست آنان داده گردد که در این راستا برای تمام پزشکان عمومی دوره ای گذاشته می گردد تا بتوانند در این عرصه وارد شوند.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 4298

به "بیمارستان بین المللی در قم ساخته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمارستان بین المللی در قم ساخته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید