نوآوردگاه فضایی ایران برگزار می گردد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان فضایی ایران، نوآوردگاه فضایی ایران 15 تا 18 مهرماه همزمان با هفته جهانی فضا برگزار می گردد و تاریخ پیش رویداد (سرنخ) آن نیز 21 شهریورماه است.

نوآوردگاه فضایی ایران برگزار می گردد

نوآوردگاه رویدادی آموزشی - عملی است که به کارآفرینان جوان آموزش می دهد که چگونه می توانند بر پایه ایده های نوآورانه خود، کسب و کاری راه بیاندازند و آن را توسعه دهند. در این رویداد به صورت خیلی ساده و قابل فهم، چالش ها و مراحل راه اندازی یک کسب و کار جدید در حوزه فناوری و روند توسعه و تجاری سازی یک محصول کاربردی مبتنی بر ایده فناورانه، شبیه سازی گردیده است.

براین اساس نوآوردگاه فضایی رویدادی است که حلقه ارتباطی بین صاحبان صنایع، سرمایه گذاران و صاحبان ایده فراهم می نماید تا صاحبان ایده، ایده هایشان را به چالش بکشند و از آنها کسب و کار بسازند. در این رویداد سازمان فضایی کمک می نماید تا ایده های خلاقانه در این بخش تحقق یافته و کسب وکارهای موفق راه اندازی گردد.

همچنین در این رویداد تیم ها یاد می گیرند چگونه وارد دنیای کارآفرینی شوند، ایده هایشان را امکان سنجی نمایند، مدل کسب و کارشان را طراحی نمایند، طرح تجاری کسب و کارشان را تدوین نمایند و همه این موارد را چگونه در مقابل سرمایه گذار ارائه دهند.

متقاضیان ابتدا باید در پیش رویداد (سرنخ) که 21 شهریور برگزار می گردد، بصورت تیمی یا انفرادی ثبت نام نمایند. پس از برگزاری پیش رویداد، فرصت تیم سازی (و یا تکمیل تیم) و ایده­ پردازی تا قبل از رویداد نوآوردگاه وجود دارد تا با آمادگی کامل بصورت تیم/ ایده در رویداد اصلی حضور پیدا نمایند.

مهمترین اهداف و دستاوردهای این برنامه به شرح زیر است:

- بستری برای تعامل با استارتاپ ها بر اساس مدل نوآوری باز برای سازمان فضایی ایران

- راه اندازی کسب و کار نوپا بر مبنای داده های فضاپایه و فناوری­های توسعه یافته در صنایع فضایی کشور

- شناسایی تیم/ایده­های با پتانسیل بالا و سرمایه­ گذاری برای توسعه کسب و کار های نوپا

- برگزاری رویدادهای ایده­ پردازی، شبکه­ سازی و شناسایی فرصت­های کارآفرینی در حوزه فضایی

- استفاده از مربیان توسعه کسب و کار برای راهنمایی هدفمند ایده ­های افراد خلاق

- استفاده از مشاوره در زمینه های مختلف توسعه محصول، تجاری­ سازی، حقوقی و مالی و ...

- برگزاری چالش­های فناورانه حول فناوریهای منتخب و آماده ورود به بازار

- زمینه سازی برای تاسیس مرکز نوآوری و شتابدهی فضایی زیر نظر سازمان فضایی

سازمان فضایی ایران در این باره اظهار داشت: سازمان­های فضایی پیشرو در دنیا مانند NASA و ESA نیز طی حرکتی ابتکاری در راستای سیاست­های تجاری سازی نوآوریهای خود اقدام به راه ­اندازی برنامه­ های تعامل با استارتاپ­ها نموده ­اند.

این برنامه­ ها با هدف تشویق و ترغیب جوانان علاقمند به کارآفرینی در حوزه فضایی با استفاده از داده های فضاپایه و فناوری­های توسعه یافته در سازمان فضایی و همکاران تابعه برای توسعه کسب و کارهای نوپای غیرفضایی آغاز به کار نموده است.

اصطلاح استارتاپ به تیم­های جوان چابک و روبه ­رشدی اطلاق می­ گردد که با داشتن ایده­ های فناورانه به دنبال راه ­اندازی کسب وکار خصوصی در قالب شرکت­های نوپا هستند.

در سالهای اخیر تصمیمات و سیاست­های کشور در حوزه فضایی و محدود شدن فعالیت­های فضایی به ماموریت­های کلان ملی تعریف گردیده در اسناد بالادستی، موجب کم ­رونق شدن بحث فضا و ایجاد حس ناامیدی در فارغ ­التحصیلان دانشگاهی رشته­ های هوافضا و سایر رشته های فنی مهندسی گردیده است.

براین اساس راه اندازی برنامه تعامل با استارتاپ­ها (ISA Startup Program) زیر نظر سازمان فضایی ایران علاوه بر ایجاد تحرک و امید در بین دانشجویان و فارغ ­التحصیلان این رشته و ایجاد فرصت­های کارآفرینی و اشتغال در بخش خصوصی فضایی کشور، می تواند به تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان نیز کمک کند.

خروجی این تعامل می­ تواند به تاسیس استارتاپ­ها و شرکت­های دانش بنیان نوپا با قابلیت رشد سریع و جذب سرمایه در حوزه فضایی و با مدل کسب وکار و درآمدزایی مناسب برای همکاری با سازمان­های بزرگ و حتی بین­ المللی منجر گردد.

در این رویداد یکی از شتابدهنده های حوزه فناوریهای های تِک با تجربه چند ساله در شناسایی، توانمندسازی و حمایت از کسب و کارهای نوپا، بعنوان مجری برگزاری رویداد و شتابدهی تیم های برگزیده همراه سازمان فضایی و استارتاپ ها خواهد بود.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: mehrnews.com
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 321

به "نوآوردگاه فضایی ایران برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوآوردگاه فضایی ایران برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید