کنفرانس مطبوعاتی کیهان نوردان روس بعد از بازگشت به زمین

به گزارش بلاگ پو، ایسنا نوشت: اولگ آرتمیف و سرگئی پروکوپیف فرماندهان سفینه های فضایی سایوز ام. اس- 8 و سایوز ام. اس-9 که اولی در 4 اکتبر و دومی در 20 دسامبر به زمین بازگشتند در یک کنفرانس مطبوعاتی به سوالات روزنامه نگاران پاسخ دادند.

کنفرانس مطبوعاتی کیهان نوردان روس بعد از بازگشت به زمین

در این مصاحبه تعیین شد که فضانوردان روسیه طی مدت اقامت در ایستگاه با چه سختی هایی روبرو شدند. در مورد سرگئی پروکوپیف، باید گفت طی پرواز، پنج وضعیت غیرطبیعی داشت، از جمله مواردی که فضانوردان برای اولین بار در تاریخ ایستگاه فضایی بین المللی با آن روبرو شدند. با وجود شرایط سخت، فضانوردان کاملا وظایف خود را انجام دادند که نشان دهنده آمادگی عالی و پایداری روانی آنهاست.

سرگئی پروکوپیف در مورد جزئیات کارهایی که در جریان راهپیمایی فضایی انجام داد به خبرنگاران گفت: تجربه های اولگ آرتمیف در طول دوره آموزشی، یاری بزرگی برای او در انجام عملیات راهپیمایی بود.

او این راهپیمایی را یک رویداد منحصر به فرد خواند و اضافه نمود: در جریان راهپیمایی غیرپیش بینی شده او و اولگ کانوننکو برای آنالیز بدنه خارجی ناو سایوز ام. اس-9، عملیات به طور همزمان در استخر بزرگ آموزشی مرکز آموزش فضانوردان بر روی نمونه بخش روسی و سفینه سایوز هم انجام می شد تا کارشناسان دقیقا در جریان کار قرار گیرند.

سرگئی پروکوپیف همچنین از سازندگان جرثقیل تلسکوپی استرولا که در بدنه بیرونی بخش روسی ایستگاه فضایی بین المللی نصب است تشکر کرد و گفت: این بازوی مکانیکی نقش مهمی در انجام ماموریت آنها و رساندن او و کانوننکو به نقطه مورد نظر در سطح بیرونی ناو کیهانی سایوز ام. اس-9 ایفا کرد.

اگرچه روزنامه نگاران بسیار مشتاق بودند اطلاعات دست اول در مورد دلیل و چگونگی سوراخ بدنه سایوز بدست آورند، اما فضانوردان گفتند تا انتها آنالیز رسمی توسط متخصصان مجرب، پیرامون وضعیت و علل آن نمی توانند نتیجه گیری نمایند.

روزنامه نگاران همچنین در مورد آزمایش های علمی صورت گرفته داخل و خارج ایستگاه سوال کردند. اولگ آرتمیف و سرگئی پروکوپیف شرح دادند که هر دو فضانورد فعالانه و بطور روزانه در صفحات شبکه های اجتماعی که هزاران نفر از علاقه مندان به فضا را جذب نموده درباره فعالیت های خود شرح داده اند.

آرتمیف و پروکوپیف وعده دادند که آنها همچنان به این اطلاع رسانی ادامه خواهند داد و با گذاشتن تصاویر حین پرواز و در دوران توانبخشی و آماده شدن برای انجام وظایف عادی، علاقمندان را از وضعیت خود آگاه خواهند کرد.

اولگ آرتمیف نیز تأیید کرد که طی سفر 197 روزه خود، تمام کارهای برنامه ریزی شده را به انتها رسانده است.

وی گفت: در جریان پرواز فضایی اش یکی از دلپذیرترین کار ها، عکاسی از سیاره مادری بوده و او که از 21 مارس 2018 تا 4 اکتبر 2018 در فضا بسر برده توانسته از بسیاری مکان ها در فصل های مختلف عکس بگیرد.

آرتمیف اضافه نمود: در زمان همین عکاسی ها از ارتفاع پروازایستگاه فضایی بین المللی، من بسیاری از مکان های زیبا را کشف کردم که دوست دارم به آن ها سفر کنم.

5656

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 3699

به "کنفرانس مطبوعاتی کیهان نوردان روس بعد از بازگشت به زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنفرانس مطبوعاتی کیهان نوردان روس بعد از بازگشت به زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید