اعطای نشان اعتماد به فروشگاه های صنایع دستی خراسان جنوبی

به گزارش بلاگ پو، معاون صنایع دستی خراسان جنوبی اعلام نمود: با انعقاد تفاهم نامه بین اداره کل میراث فرهنگی و اتاق اصناف استان، به تمامی فروشگاه های صنایعدستی نشان اعتماد اعطا می گردد.

اعطای نشان اعتماد به فروشگاه های صنایع دستی خراسان جنوبی

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان خراسان جنوبی، حسین عباس زاده روز 13 مردادماه گفت: محصولات صنایعدستی ایرانی به دلیل ویژگی های منحصر به فرد مورد توجه و علاقه مندی بسیاری از افراد هستند، ولی همچنان فروش آثار صنایعدستی در کشور با رکود روبرو است.

او اضافه نمود: با شیوع ویروس کرونا در سطح دنیا رکود چشمگیری در این بخش ایجاد شده است و از سویی سیستم توزیع محصولات صنایعدستی در کشور فاقد مکانیزمهای لازم برای بهبود کیفیت است.

معاون صنایع دستی خراسان جنوبی وجود واسطه های غیرضروری در بخش توزیع، کمبود اتحادیه های صنفی تخصصی صنایعدستی در سطح کشور، نبود نظارت کافی بر کیفیت و قیمت فروش اینگونه محصولات در فروشگاه ها را از جمله مسائل بازارهای داخلی صنایعدستی دانست و گفت: ضرورت دارد با اجرای طرح های کارآمد همانند نشان دار کردن فروشگاه های صنایعدستی و ارائه حمایت های هدفمند در این حوزه در برطرف بسیاری از معضلات موجود گام برداریم.

او اعلام کرد: نشان دار کردن و یا به عبارتی اعطای نشان اعتماد به فروشگاه های صنایعدستی شرایط و ضوابط خاصی را می طلبد، قاعدتاً اهداف خاصی از جمله ارتقای صندلی و ایجاد بسترهای لازم در راستای توسعه و تقویت سیستم عرضه و فروش محصولات صنایعدستی، شناسایی و معرفی فروشگاه های معتبر صنایعدستی بر مبنای شاخص های کیفی معین شده، ارائه حمایت های قانونی از فعالان بخش تولیدی و تجاری هنرصنایع ایرانی و... را دنبال می نماید.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 31317

به "اعطای نشان اعتماد به فروشگاه های صنایع دستی خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای نشان اعتماد به فروشگاه های صنایع دستی خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید