بالگرد مریخی 2021 به سیاره سرخ می رود

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از آزمایشگاه JPL ناسا، سازمان فضایی آمریکا میخواهد همراه مریخ نورد Mars2020 یک بالگرد را به مریخ ارسال کند. این بالگرد در 2021 میلادی به مریخ ارسال می گردد.

بالگرد مریخی 2021 به سیاره سرخ می رود

بالگرد مذکور در این اواخر چند تست کلیدی را با موفقیت پشت سر گذاشته و ناسا هم اکنون مشغول تغییرات و آنالیز های نهایی آن قبل از ارسال به مریخ است.

در ماه می پنل های خورشیدی روی این بالگرد نصب و تست هایی روی پروانه های آن انجام شد. این بالگرد کوچک و خودران نخستین ابزاری است که برای نشان دادن قابلیت پرواز اشیای سنگین تر از هوا در یک سیاره آزمایش می گردد.

می می آنوگ مدیر پروژه بالگرد مریخی در آزمایشگاه JPL در این باره می گوید: تا به حال هیچکس یک بالگرد مریخی نساخته است. نمونه که در پرواز آزمایشی استفاده شد در حقیقت بالگردی است که به مریخ ارسال می گردد. این بالگرد چند آزمایش مهم را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

بالگرد مذکور در ژانویه 2019 میلادی در محیط شبیه سازی شده مریخ آزمایش و پس از آن به مقر مریخ متعلق به شرکت لاکهید مارتین ارسال شد تا سیستم Mars Helicopter Delivery را آزمایش کند. این سیستم بالگرد 1.8 کیلوگرمی را طی پرتاب و سفر فضایی در داخل مریخ نورد مارس 2020 کنترل می نماید.

البته بالگرد مذکور هیچ ابزار علمی را با خود حمل نمی نماید. هدف از ارسال آن به مریخ تایید قابلیت پرواز ابزار فضایی در اتمسفر رقیق مریخ (تراکم اتمسفر مریخ یک درصد زمین است) و همچنین امکان کنترل آن از روی زمین است.

البته در این بالگرد دوربینی نصب شده که می تواند تصاویر رنگی با وضوح بالا از سطح سیاره سرخ ثبت کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 7754

به "بالگرد مریخی 2021 به سیاره سرخ می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالگرد مریخی 2021 به سیاره سرخ می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید