باکتری روده موجب افزایش خطر آلرژی و آسم می گردد

به گزارش بلاگ پو، محققان از شناسایی مولکولی در یک باکتری روده خبر داده اند که باعث می گردد خطر ابتلا به آلرژی و آسم در بچه ها افزایش یابد.

باکتری روده موجب افزایش خطر آلرژی و آسم می گردد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، محققان از شناسایی مولکولی در یک باکتری روده خبر داده اند که باعث می گردد خطر ابتلا به آلرژی و آسم در بچه ها افزایش یابد. پژوهشی که در این زمینه در آمریکا اجرا شده نشان می دهد که مولکول یادشده می تواند به طور مستقیم بر روی سیستم ایمنی بدن تاثیر منفی بگذارد و عاملی برای شکل گیری و تشدید بیماری های آلرژی و آسم در بدن گردد.

مولکولی که در باکتری روده عامل شکل گیری این مشکل است، 12,13-diHOME نام دارد و قبلا هم در مدفوع بعضی بچه ها مبتلا به آسم شناسایی شده بود.

مولکول یادشده میزان فعالیت سلولی به نام Tregs را کاهش می دهد که وظیفه آن ایجاد ایمنی در بدن و واکنش مناسب در برابر آلرژی و آسم است. محققانامیدوارند این کشف جدید راه را برای فراوری داروهای تازه ای هموار کند که می توانند از بدتر شدن شرایط بچه ها مبتلا به آسم و الرژی جلوگیری نمایند.

هم اکنون محققان در حال اجرا آنالیز های خود در این زمینه بر روی موش ها هستند و می گویند اگر بتوان روشی برای مهار مولکول 12,13-diHOME یافت، آسم و آلرژی در بچه ها دو تا چهار ساله به شکلی راحت تر مهار خواهد شد.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9332

به "باکتری روده موجب افزایش خطر آلرژی و آسم می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکتری روده موجب افزایش خطر آلرژی و آسم می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید