صندلی پایتخت خوشنویسی را در قزوین حفظ می کنیم

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، مراسم اختتامیه نمایشگاه و مسابقه خوشنویسی استاد محصص بنیان گذار انجمن خوشنویسان استان با حضور براتی عضو شورای عالی خوشنویسان کشور، اکبر اسکندری نژاد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اعضای شورای اسلامی شهر، درافشانی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در فرهنگسرای بانو برگزار گردید.

صندلی پایتخت خوشنویسی را در قزوین حفظ می کنیم

حکمت الله داودی در این مراسم گفت: قزوین پایتخت خوشنویسی کشور معین شده است و می تواند این صندلی را بخوبی حفظ کند.

وی اضافه نمود: خط زیبا موجب می گردد سراغ محتوا برویم و در شرایط کنونی میتوانیم از هنر خوشنویسی برای انتقال پیغام استفاده کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین یادآورشد: استاد محصص از افتخارات استان و کشور است که شاگردان زیادی را تربیت نموده و امروز باید یادمان این استاد خوشنویسی با کرامت در استان برگزار گردد و برگزاری مسابقه ای با نام استاد کار ارزشمندی است.

وی بیان نمود: یکی از غفلت های ما این است که تا انسانهای ارزشمندی داریم که زنده هستند قدردان نیستیم اما وقتی از میان ما می روند می فهمیم چه کسانی رفته اند و به یاد می افتیم که برایشان مجلس یادبود بگیریم.

داودی اضافه نمود: در شورای پنجم روینمودها عوض شده است و باید تا افراد نخبه و شخصیت های برجسته در میان ما هستند یادشان راگرامی بداریم و از آنها تجلیل کنیم.

پایتخت خوشنویسی را حفظ می کنیم

وی بیان نمود: باید صندلی پایتخت خوشنویسی را حفظ کنیم و آن را ارتقاء بخشیم و با برگزاری دوسالانه و مسابقات خوشنویسی سطح این هنر را در استان بالا خواهیم برد.

داودی گفت:درشورای شهر نگاه ویژه ای به فرهنگ، هنر، خوشنویسی و تئاتر داریم و از هنرمندان این بخش حمایت می کنیم تاانگیزه هنرمندان بیشتر گردد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین اظهارداشت: در شورای پنجم با برگزاری مسابقات خوشنویسی استاد محصص موافقت نموده ایم و قرار شده است در جشنواره ها به جای جوایز تابلوهای خوشنویسی اهدا کنیم.

وی اضافه نمود: اگر اصناف از خوشنویسی برای تابلوهای مغازه های خود استفاده نمایند تخفیف 50 درصدی میدهیم تا این هنر در استان رونق بگیرد.

داودی از کوشش و رویکرد سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در حمایت از هنرمندان خوشنویسی تقدیر و تشکر کرد.

در این مراسم میثاق نامه خوشنویسی برای تداوم برگزاری مسابقه و نمایشگاه خوشنویسی استاد محصص امضا شد.

banima.ir: مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

chinaro.ir: مجله گردشگری چین، سفر به پکن، شانگهای هانگزو

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2442

به "صندلی پایتخت خوشنویسی را در قزوین حفظ می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندلی پایتخت خوشنویسی را در قزوین حفظ می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید