جزئیات برگزاری جشنواره زن و علم تشریح شد

به گزارش بلاگ پو، معاون فرهنگی وزارت علوم با تشریح جزئیات برگزاری جشنواره زن و علم، گفت: برگزیدگان این جشنواره از امتیازات علنی و پژوهشی بهره مند خواهند شد.

جزئیات برگزاری جشنواره زن و علم تشریح شد

به گزارش خبرنگاران، دکتر غلامرضا غفاری در نشست خبری جشنواره زن و علم که امروز در دانشگاه تربیت مدرس برگزار گردید، به تشریح جزئیات برگزاری این جشنواره پرداخت و گفت: اختتامیه جشنواره زن و علم دوم اردیبهشت ماه در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار می گردد و سال جاری نیز دومین دوره برگزرای این جشنواره است که به عنوان جایزه مریم میرزاخانی برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم گفت: جشنواره فوق بنا دارد که از دستاوردهای زنان در حوزه علم تقدیر کند به ویژه زنانی که در حوزه علمی، اجتماعی و فرهنگی فعالیت ویژه دارند.

معاون فرهنگی وزارت علوم اعلام نمود: در حال حاضر حدود 47 درصد دانشجویان را زنان و 27 درصد هیئت علمی را نیز زنان تشکیل می دهند.

دکتر غفاری اظهار کرد: حدود 500 نفر در سامانه جشنواره فوق ثبت نام کردند که نسبت به سال قبل به دو برابر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: 18 نفر در اختتامیه جشنواره در دو سطح تقدیر می شوند که در شش گروه تخصصی فنی و مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه، هنر، علوم پزشکی و علوم زیستی شرکت نموده اند. شرکت کنندگان در سه رده سنی زیر 40 سال 40 تا 65 سال و بالای 65 سال داوری شدند که 333 نفر از شرکت کنندگان زیر 40 سال هستند و بیشترین شرکت کنندگان در رشته علوم انسانی هستند.

وی از امتیازهای ویژه این جشنواره استفاده از ارتقای علمی برای اساتید عنوان نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6312

به "جزئیات برگزاری جشنواره زن و علم تشریح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات برگزاری جشنواره زن و علم تشریح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید