لشکرآباد اهواز، بیدار تا سحر

به گزارش بلاگ پو، مسافر اهواز که باشید، توصیه تمام دوستان به شما این خواهد بود که حتما سری به لشکر آباد بزن. این توصیه را ما هم به شما داریم. در کنار تمام جاذبه های دیدنی این شهر زیبا، برخی معتقدند که حال و هوای اهواز را می گردد کنار کارون و پل سفید تجربه کرد و برخی تاکید دارند که احوال اهواز را باید در لشکرآباد بپرسید. لشکرآباد یکی از محلات قدیمی اهواز است که اغلب ساکنان آن عرب هستند، محله ای که سال ها یکی از مناطق حاشیه نشین شهر محسوب می شد اما حالا با رونق دریافت اغذیه فروشی هایش تبدیل به یک جاذبه بی نظیر گردشگری شده و تا پاسی از شب فرصت دارید در مغازه های لشکرآباد فلافل اصیل جنوبی را زیر لب مزمزه کنید.

لشکرآباد اهواز، بیدار تا سحر

در خیابان انوشه که راسته اصلی لشکرآباد است، از ابتدای خیابان چشمانتان به ظرف های رنگارنگ ترشی و گوش هایتان به صدای جوش زدن روغن و مشامتان به بوی تند غذاهای جنوبی عادت می نماید. مغازه های راسته لشکرآباد اغلب فلافل و سمبوسه و کپه جنوبی می فروشند و دکه های کنار پیاده راه هم شیرینی های عربی و بامیه را پیش چشم مشتری ها در تشت های بزرگ روغن سرخ و بعد از غلطاندن در شهد فراوان سرو می نمایند. فلافل و سمبوسه و کپه اصلی ترین غذاهایی است که در لشکرآباد سرو می شوند اما تنوعی که در مخلفات این غذاهاست، زمینه رقابت بین مغازه هایی است که در این راسته فعالیت می نمایند.

اگر گذرتان به لشکرآباد افتاد، سراغ بازیگر معروفی که در این راسته یک دکه کوچک فروش فلافل دارد را هم بگیرید، عدنان عفراویان، بازیگر نقش باشو در فیلم باشو غریبه کوچک ساخته بهران بیضایی، در ابتدای خیابان انوشه در لشکر آباد فلافل و سیگار می فروشد. دکه باشو را می توانید از تصاویری که روی آن نصب شده و عدنان را در کودکی و هنگام بازی در فیلم باشو غریبه کوچک نشان می دهد، در میان دکه های دیگر بشناسید.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همگردی
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10810

به "لشکرآباد اهواز، بیدار تا سحر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لشکرآباد اهواز، بیدار تا سحر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید