مزیت های سرمایه گذاری دانش بنیان استان ها شناسایی می شود

به گزارش بلاگ پو، بوشهر-خبرنگاران- معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: طرح شناسایی مزیت های سرمایه گذاری با تمرکز بر اقتصاد دانش بنیان در 10 استان به صورت آزمایشی در حال اجراست.

مزیت های سرمایه گذاری دانش بنیان استان ها شناسایی می شود

به گزارش خبرنگاران، مسعود برومند روز چهارشنبه در حاشیه نخستین نشست تخصصی جلبک، تدوین نقشه راه، توسعه فناوری و صنایع جانبی در بوشهر در جمع خبرنگاران اضافه نمود: این طرح در راستای شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در استان ها بر اساس اسنادی مانند سیاست های برنامه ششم توسعه و سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب با تمرکز بر اقتصاد دانش بنیان آغاز و بر اساس آن مزیت های هر استان برای سرمایه گذاری معین می شود.

وی ادامه داد: این طرح با مشارکت دانشگاه های معین هر استان، استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها، سازمان برنامه و بودجه کشور، شورای علوم، تحقیقات و فناوری و گروه هایی از دانشگاه ها در حال اجراست.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه نمود: در استان بوشهر با توجه به شرایط موجود، بر طرح هایی در حوزه شیلات، دریا و انرژی تمرکز و شرکت های فعال در این بخش ها حمایت می شوند.

برومند یادآور شد: یکی از ساز وکار های طراحی شده برای حمایت از شرکت ها استفاده از منابع صندوق نوآوری و شکوفایی است به نحوی که این صندوق از شرکت های دانش بنیان حمایت و تا 50 درصد در سرمایه گذاری آن ها مشارکت می کند.

وی بیان نمود: یکی از فعالیت های پارک ها، شناسایی سرمایه گذاران بخش خصوصی و هدایت سرمایه آن ها به سمت کار های نوین و اقتصاد دانش بنیان است.

برومند گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تلاش می کند با ایجاد تعامل میان پارک های علم و فناوری و دانشگاه ها، زمینه تبدیل طرح های پژوهشی به محصول را فراهم کند.

برومند یادآور شد: علاوه بر این امسال سازوکاری طراحی شده که از یافته های پژوهشی نیز استفاده بیشتری صورت گیرد.

7212/6047

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6733

به "مزیت های سرمایه گذاری دانش بنیان استان ها شناسایی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزیت های سرمایه گذاری دانش بنیان استان ها شناسایی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید