واگذاری مجموعه تاریخی کردشت منطقه آزاد ارس به بخش خصوصی

به گزارش بلاگ پو، ایرنا/ براساس سخنان مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، واگذاری مجموعه تاریخی کردشت منطقه آزاد ارس به بخش خصوصی صورت می گیرد.

واگذاری مجموعه تاریخی کردشت منطقه آزاد ارس به بخش خصوصی

قضیه چیست؟

هادی میرزائی گفت: صندوق احیا به عنوان متصدی واگذاری ابنیه تاریخی به بخش غیردولتی است و به همین دلیل، در نشستی که با معاون فرهنگی گردشگری و اجتماعی منطقه آزاد ارس و سایر مدیران داشتیم، مقرر شد مجموعه کردشت به بخش خصوصی واگذار گردد و امیدواریم بتوانیم گامهای موثری در واگذاری این بنا به بخش غیردولتی برداریم.

وی منطقه آزاد ارس را متمایز از سایر مناطق آزاد کشور بیان کرد و اضافه نمود: احترام به ادیان و مذاهب مختلف و همسایگان مرزی با رعایت حفظ حدود و اقتدار ملی در ارس به وفور مشاهده می گردد که این یکی از قابلیت ها و شاخص های ویژه ارس است که متمایز با تمام مناطق کشور هست.

بیشتر بخوانیدآشنایی با منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس

میرزائی در ادامه با تاکید بر اینکه احیای آثار فرهنگی تاریخی پلی برای انتقال ارزش های تاریخی و پایدار به آینده است، بیان کرد: به رغم تمام محدودیت های اقتصادی، آثار تاریخی ارزشمند متعلق به همه ادیان به بهترین وجه در منطقه آزاد ارس بازسازی و نگهداری شده تا بعنوان یک دستاورد برای همه دوره ها و گردشگران عرضه گردد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس نیز توجه به آثار تاریخی و جذب گردشگران این حوزه را یکی از استراتژی های منطقه آزاد ارس بیان کرد و گفت: منطقه آزاد ارس تمام کوشش خود را جهت حفظ، نگهداری و بازسازی ابنیه تاریخی موجود در منطقه بکار می برد تا این ثروت را به یک نقطه پرقوت و ارزشمند برای جذب گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کند.

یوسف داداش زاده مهمترین هدف از توجه ویژه به حفظ ابنیه تاریخی در ارس را انتقال ارزش های تاریخی به آینده و پایدار سازی ارزش ها دانست و اضافه نمود: لازم است با همکاری مشترک با این صندوق نسبت به شناسایی سرمایه گذاران متخصص و متعهد این حوزه اقدام کنیم تا ارزش این آثار حفظ گردد.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همگردی
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 28201

به "واگذاری مجموعه تاریخی کردشت منطقه آزاد ارس به بخش خصوصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری مجموعه تاریخی کردشت منطقه آزاد ارس به بخش خصوصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید