17 تن بذر گیاهان مرتعی در استان کردستان توزیع شد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان، بختیار مرادی اظهارداشت: در امسال 30 تن و 838 کیلوگرم بذر گیاهان دارویی و مرتعی برای عملیات بیولوژیک و بیومکانیک استان اختصاص یافته که تاکنون 17 تن آن توزیع شده است.

17 تن بذر گیاهان مرتعی در استان کردستان توزیع شد

وی اضافه نمود: در امسال عملیات بیولوژیک و بیومکانیک در سطح 9 هزار و 661 هکتار با استفاده از 30 هزار و 838 کیلوگرم بذر گیاهان دارویی و مرتعی در راستای پروژه های آبخیزداری و آبخانداری از محل اعتبارات مصوب صندوق توسعه ملی اجرا می گردد.

رئیس اداره مرتع و امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان ادامه داد: عملیات های بیولوژیک و بیومکانیک آبخیزداری با هزینه کرد 24 میلیارد و 500 میلیون ریال در سطح مراتع استان انجام می گردد.

مرادی یادآور شد: عملیات بیولوژیک و بیومکانیک آبخیزداری در این استان شامل بذرپاشی، بذرکاری، کپه کاری تبدیل دیمزارهای کم بازده کنتور فارو، حفاظت و قرق مراتع است.

وی اعلام کرد: در این عملیات از گونه های ماشک، اسپرس، یونجه، خلر، پروتریوم، آگروپاپیرون، آویشن ختمی و کاسنی در اراضی ملی استان استفاده می گردد.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2536

به "17 تن بذر گیاهان مرتعی در استان کردستان توزیع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "17 تن بذر گیاهان مرتعی در استان کردستان توزیع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید