افزایش حملات سایبری از نوع فیشینگ

به گزارش بلاگ پو، 83 درصد از کارشناسان امنیت اطلاعات می گویند در سال گذشته با حملات فیشینگ / Phishing روبرو شدند. این رقم در سال 2017 حدود 76 درصد بود.

افزایش حملات سایبری از نوع فیشینگ

به گزارش خبرنگاران، به گفته محققان در موسسه Proofpoint روش های حمله سایبری موسوم به فیشینگ / Phishing (کوشش برای به دست آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، گذرواژه، اطلاعات حساب بانکی و... به وسیله جعل یک وب سایت، آدرس ایمیل و...)، ویشینگ/ Vishing (که به وسیله پیام صوتی عملیات نفوذ صورت می گیرد)، اس میشینگ/ smishing (که به وسیله پیامک نفوذ صورت می گیرد) رو به افزایش گذاشته است.

گزارش جدید به نام Phish Report بر اساس آمارگیری از 15 هزار کارشناس امنیت اطلاعات تنظیم شده که 96 درصد از آن ها می گویند حملات فیشینگ رو به افزایش بوده است.

83 درصد از پرسش شوندگان اعلام کردند که در سال 2018 فیشینگ را روی سیستم خود تجربه کردند. این رقم در سال 2017 حدود 76 درصد اعلام شده بود.

49 درصد نیز تجربه ویشینگ و اس میشینگ را اعلام کردند که این رقم سال قبل از آن 45 درصد بود. 4 درصد نیز از روی یو اس بی و مهندسی اجتماعی اغفال شده و سیستم را در اختیار نفوذگران قراردادند.

هکرها همچنان به وسیله ایمیل به عنوان منبع اصلی حمله استفاده می نمایند و اغلب کارمندان کمپانی های بزرگ را قربانی قرار می دهند.

به گفته جو فررا مدیر عمومی Proofpoint حملات پیچیده تر و هوشمندتر شده است.

گزارش کامل Proofpoint را از این دریافت کنید.

5656

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 4440

به "افزایش حملات سایبری از نوع فیشینگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش حملات سایبری از نوع فیشینگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید