انتخابات سوئد و زنگ خطر پیروزی افراطیون در انتخابات پارلمان اروپا

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران-گروه بین الملل: رأی دهندگان سوئدی امروز یکشنبه در حالی برای شرکت در انتخابات پارلمانی پای صندوق های رأی رفتند که بر اساس نظرسنجی های منتشره در این کشور، ممکن است حزب دموکرات سوئد با گرایش راست افراطی به بزرگترین حزب این کشور تبدیل گردد.

انتخابات سوئد و زنگ خطر پیروزی افراطیون در انتخابات پارلمان اروپا

موضوع مهاجرت اصلی ترین موضوع کارزار انتخاباتی سوئد اعلام گردیده است. احزاب راست افراطی طی سالهای گذشته در بسیاری از کشورهای اروپایی با تبلیغ علیه پذیرش پناهجویان و انتقاد از اتحادیه اروپا موقعیت عوامفریبانه خود را نزد افکار عمومی بهبود بخشیده اند.

به گزارش یورونیوز، سوئد تنها در سال 2015 میلادی میزبان 163 هزار پناهجو بود. این رقم بین سالهای 2012 تا 2017 بیش از 394 هزار نفر بود.

نظرسنجی ها نشان می دهد که ائتلاف چپ میانه حاکم در سوئد از حمایت حدود 40 درصد رأی دهندگان برخوردار است. ائتلاف احزاب راست میانه با فاصله اندکی پس از ائتلاف حاکم واقع شده است.

در برخی از نظرسنجی های اینترنتی نیز اقبال به حزب دموکرات سوئد 25 درصد بوده است. در صورت کسب چنین نتیجه ای این حزب برای اولین بار به بزرگترین حزب سوئد تبدیل خواهد شد.

انتخابات پارلمانی سوئد از نظر تاثیر احتمالی آن بر انتخابات سال آینده پارلمان اروپا نیز می تواند حائز اهمیت باشد. پیشرفت راست افراطی در یکی از کشورهایی که با ثبات اقتصادی و نظام کارآمد رفاه اجتماعی خود شناخته می گردد در نهایت می تواند بر نگرانی ها از نتیجه انتخابات سال آینده پارلمان اروپا بیافزاید.

رای دهندگان سوئدی از ساعت 8 صبح به وقت اروپای مرکزی پای صندوق های رای رفته اند. رأی گیری تا ساعت 8 شب (22:30 به وقت تهران) ادامه خواهد یافت.

پیش بینی می گردد تخمین اولیه از نتیجه انتخابات با سرانجام رای گیری در رسانه های سوئد منتشر گردد.

حدود 80 درصد از جمعیت 10 میلیون نفری سوئد در شهرها زندگی می نمایند. آمارها نشان می دهد که حدود 18.5 درصد از جمعیت این کشور اصالتی خارجی دارند و در خارج از این کشور متولد گردیده اند.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1436

به "انتخابات سوئد و زنگ خطر پیروزی افراطیون در انتخابات پارلمان اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات سوئد و زنگ خطر پیروزی افراطیون در انتخابات پارلمان اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید