خبرنگاران استاندار خراسان رضوی بر روان سازی قوانین مرتبط با صادرات تاکید کرد

به گزارش بلاگ پو، مشهد- خبرنگاران- استاندار خراسان رضوی بر شناسایی مقررات مزاحم صادرات تاکید کرد و گفت: این موانع باید رفع و قوانین مرتبط با صادرات باید روان سازی شود.

خبرنگاران استاندار خراسان رضوی بر روان سازی قوانین مرتبط با صادرات تاکید کرد

محمد صادق معتمدیان روز یکشنبه در جلسه کارگروه صادرات غیر نفتی با بیان این که مزیت نسبی و پیشران توسعه خراسان رضوی تجارت است افزود: برخی از مسائل در این راستا مربوط به مقررات مزاحم است که بیشتر در حیطه وظایف مجلس، دولت و بخشی نیز در اختیار استان است.

وی ادامه داد: باید نظرات صادرکنندگان را شنید و با متولیان اصلی در این حوزه از جمله حمل و نقل، بانک، مالیات، گمرک، صنعت و معدن جلسات عملیاتی برگزار کرد.

استاندار خراسان رضوی بر عملیاتی کردن اقدامات در حوزه صادرات هم تاکید کرد و پیگیری برطرف مسائل حوزه صادرات تا برطرف شدن آنها را ضروری برشمرد.

معتمدیان با تاکید بر تشکیل یک کمیته از صادرکنندگان و دستگاه های مربوطه افزود: این کمیته باید مسائل را دسته بندی و احصا کند تا بتوان بخش قابل توجهی از مسائل را حل کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مرزها از مزیت مهم استان هستند ادامه داد: باید دیپلماسی منطقه ای داشته باشیم و سفرای کشور خود در کشورهای دیگر و همچنین سفرای کشورهای منطقه را با مزیت های استان خراسان رضوی آشنا کنیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: باید از صادرکنندگان حمایت عملی انجام دهیم و البته در موضوع صادرات، کیفیت محصولات هم مهم است و باید روی بسته بندی محصولات و برندسازی آنها کار کرد.

معتمدیان با اشاره به وجود بازرگانان و صادرکنندگان باانگیزه در خراسان رضوی افزود: باید از این فرصت استفاده کنیم و بازاریابی جدید و طرحهای بلند مدت توسعه ای داشته باشیم. همچنین برای صدور کالا به کشورهای آسیای میانه راه ترانزیتی جدیدی از راستا افغانستان باز کنیم که این راه گشایش خوبی نیز برای استان خواهد بود.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 45514

به "خبرنگاران استاندار خراسان رضوی بر روان سازی قوانین مرتبط با صادرات تاکید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار خراسان رضوی بر روان سازی قوانین مرتبط با صادرات تاکید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید