خبرنگاران 68 سبزی کار متخلف به دستگاه قضایی کردستان معرفی شدند

به گزارش بلاگ پو، سنندج - خبرنگاران - رییس گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: 68 سبزی کار متخلف در این استان به دلیل فراوری محصول ناسالم به مراجع قضایی معرفی شدند.

خبرنگاران 68 سبزی کار متخلف به دستگاه قضایی کردستان معرفی شدند

محمد غفوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: در چهار سال گذشته محصول فراوری شده سبزی کاران استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی مورد نظارت و ارزیابی قرار گرفته و در این راستا محصول 68 نفر از سبزی کاران بخاطر استفاده غیرمجاز از کود شیمیایی و سموم، ناسالم شناخته شد.

وی اضافه نمود: 58 نفر از این سبزی کاران در شهرستان سنندج مشغول فراوری انواع سبزیجات برگی، غذه ای، خیار و سیب زمینی بودند که محصولات مزارع آنان منطبق بر استانداردهای معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی نبود.

رییس گروه محیط زیست و سلامت غذاسازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه نمود: آنالیز سلامت سایر محصولات نیز از اهداف مشارکت کاری این سازمان و دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی برای تامین سلامت و امنیت غذایی مصرف نمایندگان بوده که سال گذشته این اقدام در مزارع توت فرنگی و گندم صورت گرفته است.

غفوری یادآور شد: در سال گذشته این گروه با مراجعه به 21 مزرعه توت فرنگی در سطح استان نمونه های مختلفی را برای انجام آزمایشات سلامت محصول برداشتند که نمونه های 20 مزرعه سالم شناسایی شد و 30 درصد این محصولات نیز از سوی دانشگاه علوم پزشکی کاملا ارگانیک اعلام شده است.

وی تاکید نمود: آنالیز سلامت محصول گندم استان نیز در 100 مرزعه به صورت تصادفی در تمام شهرستان های استان صورت گرفته که 100 نمونه از نظر باقی مانده سموم و فلزات سنگین کاملا سالم بوده اند.

غفوری با اشاره به تشکیل گشت های ویژه با همکاری معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان از سال 95 اضافه نمود: نمونه برداری از محصولات کشاورزی در سر مزرعه برای نخستین بار در سطح کشور در این استان انجام شد.

رییس گروه محیط زیست و سلامت غذاسازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه نمود: کارشناسان هنگام بازدید و نمونه برداری از مزارع به صورت چهره به چهره کشاورزان را در مورد استفاده صحیح و به موقع از سموم و کود شیمیایی آموزش می دهند.

در استان کردستان سالانه 250 تا 300 هکتار از مزارع آبی به کشت سبزی اختصاص می یابد و در حدود 300 نفر در این بخش فعالیت می نمایند.

استان کردستان با یک میلیون و 200 هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی دارد که از این مقدار 123 هزار هکتار به صورت آبی کشت و سالانه حدود سه میلیون تُن انواع محصول در این استان برداشت می گردد.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 22882

به "خبرنگاران 68 سبزی کار متخلف به دستگاه قضایی کردستان معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 68 سبزی کار متخلف به دستگاه قضایی کردستان معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید