عطسه و سرفه خطرناک ترین راه انتقال ویروس کرونا هستند

به گزارش بلاگ پو، رئیس اداره مراقبت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، از عطسه و سرفه به عنوان خطرناک ترین راه انتقال ویروس کرونا نام برد.

عطسه و سرفه خطرناک ترین راه انتقال ویروس کرونا هستند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، حسین عرفانی، در مصاحبه با شبکه خبر، با بیان اینکه ما با یک بیماری مسری نوپدید روبرو هستیم، گفت: کووید 19 یک بیماری واگیر دار است که تا به امروز سیستم ایمنی هیچ کس با این بیماری روبرو نبوده است.

رئیس اداره مراقبت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، اضافه نمود: ما به دنبال این هستیم که چرخه ابتلای این بیماری از شخص بیمار به دیگران را قطع و یا به صفر کاهش دهیم.

وی ادامه داد: برای این کار باید به چند نکته از جمله رعایت نکات بهداشتی توجه گردد.

عرفانی گفت: هر فرد بیمار می تواند در هر 5 روز دست کم 2 نفر را مبتلا می نماید.

رئیس اداره مراقبت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، با بیان اینکه عطسه و سرفه خطرناک ترین راه انتقال ویروس کرونا هستند، اضافه نمود: ایجاد فاصله مناسب (حدود 2 متر) و استفاده از دستکش و ماسک در مراکز شلوغ و پرجمعیت مانند مترو لازم است.

وی با بیان اینکه رعایت فاصله گذاری اجتماعی تا 20 فروردین ادامه خواهد داشت، گفت: ادارات از دو روز دیگر بازگشایی می گردد و با یک سوم کارکنان به فعالیت خود ادامه می دهد.

عرفانی اضافه نمود: کسانی که دچار سرماخوردگی و یا کووید 19 شده اند، بیماری خود را جدی گرفته و با مراکز 4030 و سامانه سلامت در ارتباط باشند و از مشاوره های پزشکی استفاده نمایند.

رئیس اداره مراقبت بیماری های واگیر وزارت بهداشت درباره خوردن و آشامیدن در محل کار توصیه کرد: مراکز اداری کشور که از دو روز دیگر بازگشایی می گردد بهتر است فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمایند و از ظروف یکبار مصرف استفاده نمایند.

وی گفت: چای داغ ویروس ندارد، اما از سلامت لیوانتان مطمئن شوید.

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

thailandnet65.ir: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 23053

به "عطسه و سرفه خطرناک ترین راه انتقال ویروس کرونا هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عطسه و سرفه خطرناک ترین راه انتقال ویروس کرونا هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید