فدراسیون جهانی سعید ملایی را گروگان گرفت

به گزارش بلاگ پو، سید رضا صالحی امیری در نشست خبری که در کمیته ملی المپیک برگزار کرد در مورد لغو یا برگزاری المپیک توکیو بیان نمود: سوم تیر ماه نامه ای از IOC به ما ارسال شد که برای بقیه کشور ها هم ارسال شده بود و در مورد برگزاری المپیک اظهاراتی داشتند. در این نامه قید شده است: مردم ژاپن به زندگی عادی خود با رعایت پروتکل های بهداشتی برگشته اند و 12 رشته ورزشی فعالیت خود را شروع نموده اند. مشعل المپیک می تواند مانند نوری در این تونل تاریک باشد. کمیته ملی المپیک ژاپن کوشش خواهد نمود با اولویت سلامتی ورزشکاران در راه برگزاری المپیک قدم بر دارد.

فدراسیون جهانی سعید ملایی را گروگان گرفت

او ادامه داد: ارزیابی من این است با توجه به مکاتباتی که داریم تمام دستورالعمل ها برای برگزاری المپیک است. نقشه راه برگزاری المپیک توکیو را نیز ابلاغ نموده اند. از طرفی ارزیابی این است تا آن موقع واکسن کشف می گردد. ازطرفی اگر شرایط شدید گردد اطلاعی از آینده نداریم که در خصوص آن قضاوت کنیم، اما اراده ژاپن و IOC بر برگزاری المپیک است. ژاپن هم رسما اعلام نموده از مرحله بحران عبور نموده است. ممکن است تمهیداتی در نظر بگیرند، اما اصل رویداد لغو نخواهد شد.

صالحی امیری در خصوص پرونده تعلیق جودوی ایران گفت: مناقشه ای بین ما و فدراسیون جهانی شکل گرفت و معتقدیم رفتار فدراسیون جهانی سیاسی و غیرحرفه ای بود و به نوعی به دنبال اجرای یک ماموریت سیاسی است. در پنج مرحله مراتب اعتراض خود را نسبت به رفتار رییس فدراسیون جهانی جودو به IOC اطلاع دادیم. تا آن روز سابقه نداشته فدراسیون جهانی وارد یک رفتار غیر حرفه ای گردد که ورزشکار ما را در یک رویداد جهانی گروگان بگیرد و مربی را از سالن خارج کند و ورزشکار را وادار به دریافت تصمیمات غیر حرفه ای کند که ورزشکار راضی به آن کار نبود.

او ادامه داد: ویزر (رئیس فدراسیون جهانی جودو) بعد از انتخابات فدراسیون جودوی ایران با ما مکاتبه کرد و تهدید کرد نباید تغییرات در فدراسیون انجام گردد و ما هم پاسخ دادیم انتخابات در فضای دموکراسی انجام گرفت. سپس به ما نامه تعلیق را ارسال کرد. سپس به ما گفت برای مصاحبه به مجارستان بیایید، اما ما آمادگی نداشتیم و به امارات رفتیم که جلسه دو سه ساعته گذاشتیم. ادبیات او تعلیق بود و ما از رفتار سیساسی ویزر شکایت کردیم و به CAS هم منعکس کردیم. 23 شهریور به دادگاه CAS می رویم که سه نفر از ایران در جلسه حاضر خواهند شد. از آن طرف سه نفر می آیند که هر سه ایرانی هستند. این نشان می دهد ویزر فاقد مستندات است و به جای سند شاهد می فرستد. ورزشکار ما اوایل می خواست برگردد، اما ویزر اجازه نداد و این از نظر ما گروگان گیری است. من باور دارم در صورت رسیدگی عادلانه جودو ایران برطرف تعلیق خواهد شد و انتظار ما هم رسیدگی عادلانه است.

wonder-hanger.ir: واندر هنگر | مجله معرفی کالاها و خدمات و تولید داخلی

10az10.ir: مجله سرگرمی، مجله گردشگری، موفقیت، پزشکی، سلامت، مد و لباس

منبع: فرارو
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 29513

به "فدراسیون جهانی سعید ملایی را گروگان گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فدراسیون جهانی سعید ملایی را گروگان گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید