نگرانی سازمان ملل از وضعیت حقوق بشر در فرانسه

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که فرانسه نیز مانند دیگر کشورهای اروپایی طی چند دهه اخیر با مشکل افزایش جمعیت بی خانمان ها روبرو است، انتشار یک گزارش رسمی نشان می دهد دولت ماکرون نتوانسته به وعده های خود در خصوص رسیدگی به بی خانمان ها عمل کند و حقوق شهروندی افراد بی خانمان را نادیده گرفته است.

نگرانی سازمان ملل از وضعیت حقوق بشر در فرانسه

بر اساس گفته گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد، در حال حاضر در فرانسه قوانینی که حق مسکن و حمایت همگانی به خصوص مستضعفین را تضمین کند، وجود ندارد و دولت این کشور حقوق بی خانمان ها را نقض می نماید.

در این گزارش از قول مؤسسه ملی آمار و پژوهش های مالی فرانسه گفته شده حدود دوازده هزار نفر شب ها را در خیابان ها می گذرانند.

همچنین سازمان خیریه لومار دلارو اعلام نموده که سال گذشته بیش از 566 بی خانمان در سراسر فرانسه جان باختند که از این میان 100 قربانی در پاریس حضور داشته است.

گزارشگر سازمان ملل در گزارش خود ضمن اعلام نگرانی نسبت به وضعیت بی خانمان ها در فرانسه از دولت امانوئل ماکرون خواسته است تا حقوق بشر را درباره این بخش از جامعه نیز در نظر گیرد و خدمات ابتدایی و بهداشتی برای آنان فراهم کند.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6145

به "نگرانی سازمان ملل از وضعیت حقوق بشر در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی سازمان ملل از وضعیت حقوق بشر در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید