هشدار وزارت بهداشت درباره فرایند صعودی شیوع آنفلوآنزا طی 3 هفته آینده

به گزارش بلاگ پو، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از پیش بینی این وزارتخانه در مورد فرایند صعودی شیوع و بروز آنفلوآنزا طی 3 هفته آینده اطلاع داد و از مبتلایان به این بیماری خواست در هوای آلوده از خانه خارج نشوند.

هشدار وزارت بهداشت درباره فرایند صعودی شیوع آنفلوآنزا طی 3 هفته آینده

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایلنا، کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در تشریح آخرین اخبار مربوط به شیوع بیماری آنفلوآنزای فصلی در کشور گفت: مرگ و میر ناشی از شیوع آنفلوآنزا هر سال در جوامع مختلف به فوت افراد منجر می گردد. طبق آمار جهانی، قریب 500 هزار نفر هر سال بر اثر این بیماری فوت می نمایند. با توجه به شیوع زودهنگام سال جاری آنفلوآنزا در ایران و 2 نوع ویروس جدید، بیماری شدت بیشتری داشته است و باید حتی الامکان از اپیدمی و همه گیر شدن آن پیشگیری کنیم. این موضوع بسیار به رعایت بهداشت فردی و توصیه هایی که طی 2 هفته گذشته از سوی وزارت بهداشت اعلام شده است، بستگی دارد.

وی ادامه داد: از شروع موج آنفلوآنزا تا شروع این هفته، 56 نفر به دلیل این بیماری فوت نموده اند. همچنین قریب 4 هزار نفر بستری و بسیاری از این افراد ترخیص شده اند. بعضی هنوز بستری هستند و عده ای نیز در بخش های ویژه بیمارستانی بستری شده اند. اغلب افراد متوفی به دلیل بیماری های زمینه ای مانند بیماری های قلبی و ریوی و کهنسالی فوت نموده اند.

جهانپور اعلام کرد: متاسفانه برآورد می کنیم این آمار افزایش پیدا کند. پیش بینی ما این است که طی 3 هفته آینده ما با فرایند صعودی شیوع و بروز آنفلوآنزا روبه رو خواهیم شد. پس از آن، امیدواریم سیر نزولی ابتلا به این بیماری را مشاهده کنیم. در حال حاضر تنها کاری که برای پیشگیری از پیشروی ویروس آنفلوآنزای فصلی می توان انجام داد، رعایت بهداشت فردی است.

وی اضافه نمود: برای جلوگیری از ابتلا به ویروس آنفلوآنزا اجتناب از حضور در محیط های شلوغ، فضاهایی که تهویه مناسب ندارند و مکان هایی که ممکن است افراد مبتلا در آن حضور داشته باشند، توصیه می گردد. همچنین به افرادی که مبتلا هستند، توصیه می گردد از ماسک استفاده و از حضور در جمع خودداری نمایند. خوددرمانی و خودتجویزی نیز در بیماری آنفلوآنزا بسیار خطرناک است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با تاکید بر این که بیماران باید سعی نمایند در دوره بیماری به استراحت مطلق بپردازند و از خانه خارج نشوند، گفت: آلودگی هوا می تواند باعث تشدید آنفلوآنزا و همچنین شیوع بیشتر یا تشدید عوارض ناشی از آن گردد. این موضوع در محافل علمی مطرح است و متاسفانه در شرایط کنونی، شاخص کیفیت هوای تهران 151 است؛ شرایطی که هوا ناسالم محسوب می گردد.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 16922

به "هشدار وزارت بهداشت درباره فرایند صعودی شیوع آنفلوآنزا طی 3 هفته آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار وزارت بهداشت درباره فرایند صعودی شیوع آنفلوآنزا طی 3 هفته آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید